Klachtenregeling

Uw klacht, onze zorg

Bij Akwaaba Zorg stemmen we onze diensten zo goed mogelijk af te op de wensen en behoeften van onze klanten. Dat betekent dat wij voortdurend bezig zijn de kwaliteit en dienstverlening van onze zorg te verbeteren. Bovendien willen wij graag dat de zorg of hulp die onze medewerkers verlenen op een professionele en verantwoordelijk manier wordt gegeven.

U als klant bepaalt o.a. of wij de juiste zorg leveren of niet. Als u ontevreden bent over de diensten van Akwaaba zorg dan horen we dat graag. Ook als u vindt dat zaken anders zouden moeten lopen horen wij dit graag.

Een klacht indienen

U heeft de volgende mogelijkheden om aandacht te vragen voor een klacht:

U bespreekt uw klacht met de betrokken medewerker.
U meldt de klacht telefonisch bij de zorgcoördinator: tel: 020 – 6900283 (tijdens kantooruren tussen 8.30-17.00 uur). ‘s avonds en in het weekend tel: 0619923553 (Na 18.00 uur)
U meldt uw klacht schriftelijk of via de mail bij de klachtencommissie van Akwaaba Zorg

Een toelichting op de verschillende mogelijkheden bij een klacht:

Melding bij de medewerker

Er zal een gesprek plaatsvinden met de betrokken medewerker van Akwaaba zorg. In dit gesprek zal men tot een oplossing proberen te komen. Onze medewerkers zijn immers beroepskrachten die graag werken voor tevreden klanten. U mag verwachten dat zij samen met u proberen uw onvrede weg te nemen en het probleem op te lossen. Als onze medewerker niet in staat is uw klacht te verhelpen, zal hij/ zij dit met u bespreken.

Melding bij de Zorgcoördinator

Tijdens de zorgperiode kunt u uw klacht telefonisch doorgeven aan de zorgcoördinator van Akwaaba Zorg. De zorgcoördinator is de eindverantwoordelijke betreft het bespreken en oplossen van de klachten.

Melding bij de Klantencommissie

Als de klacht na bemiddeling niet tot een gewenste oplossing heeft geleid, kunt u uw klacht melden bij de Klachtencommissie. U kunt uw klacht bij de Klachtencommissie schriftelijk of via de mail indienen. Binnen een week ontvangt u een bevestiging en informatie over de verdere gang van zaken. Voordat de klacht daadwerkelijk in behandeling wordt genomen, bekijkt de Klachtencommissie of de klacht gaat over een activiteit waar Akwaaba zorg verantwoordelijk voor is. U krijgt binnen 15 dagen bericht of uw klacht wel of niet door de Klachtencommissie in behandeling zal worden genomen.

Als er aanleiding voor is, krijgt u de gelegenheid uw klacht persoonlijk bij de Klachtencommissie toe te lichten. Ook Akwaaba zorg kan dan haar standpunt toelichten. Alle belangrijke informatie, voor zover niet in strijd met uw privacy, wordt door de Klachtencommissie bestudeerd.

Contactgegevens

Klachtencommissie Akwaaba Zorg
Bijlmerdreef 250 C
1102 AB Amsterdam
info.klachten@akwaabazorg.nl